Vakum Kürtaj ile Gebelik Sonlandırma

Kürtaj, hamileliği sonlandırmanın tıbbi bir yoludur. Kürtaj biraz ağrıya veya krampa neden olabilirken, birçok kadın rahatsızlığı yönetebilir.

Vakum aspirasyonu, hamilelik dokusunu çıkarmak için hafif emmenin kullanılmasını içeren bir tür cerrahi kürtajdır. Doktorlar kürtaj operasyonunu gerçekleştirmeden önce kadına serviksi uyuşturmak için bir enjeksiyon veya ilaç verecektir. Bazense genel bir anestezi önerilmektedir ancak bu oldukça nadirdir.

• Operasyon ağrı kesici ilaçların kullanımını içerdiğinden, vakum aspirasyonu genellikle zarar vermez.
  • Kadınlar işlem sırasında bir sürükleme veya çekme hissi yaşayabilir.
  • Bazı kadınlar vakum kürtaj sonrası 1 veya 2 gün orta derecede kramp yaşayabilirken, diğer kadınlar 2 hafta sonrasına kadar kanama veya lekelenme yaşayabilmektedir.

Vakumlu Kürtaj Nedir?

Vakumlu kürtaj hamileliğin erken döneminde yapılan ve hamilelik dokusunu rahimden çıkarmak için bir şırınganın vakumlanması prensibini kullanan basit bir işlemdir. Rahim ağzını uyuşturmak için lokal bir anestezik kullanılır ve ağrı ve kaygıyı azaltmak için ilaçlar da önerilebilir. İnce bir tüp servikal açıklıktan uterusa yönlendirilir. Şırınga tüpe takılır ve rahim içeriğindeki hamilelik dokusunu çıkarmak için kullanılır. On dakikadan daha az sürer.
Başarılı olduğundan emin olmak için üç hafta sonra bir takip görüşmesi önerilir.

Vakumlu Kürtajın Yan Etkileri Nelerdir?

Vakumlu kürtajın potansiyel yan etkileri aşağıdaki gibidir, ancak bu yan etkilerin bazılarına oldukça az rastlanmaktadır.

• Mide bulantısı
  • Kusma
  • Terleme
  • Baş dönmesi
  • Kramp
  • Kanama

Bazı kadınlar vakum aspirasyonundan sonra 1 veya 2 gün orta derecede kramp yaşayabilirken, diğer kadınlar 2 hafta sonrasına kadar kanama veya lekelenme yaşayabilir.

Vakumlu Kürtajın Avantajları Nelerdir?

• Basit ve düşük riskli bir operasyondur.
  • Hamilelik belirtileri ortaya çıkmadan yapılabilir.
  • Tıbbi kürtajdan daha hızlı sonuç verir.
  • Tıbbi kürtajdan daha etkilidir.

Vakumlu Kürtaj İle İlgili Riskler Nelerdir?

Vakumlu kürtaj düşük komplikasyon riski taşıyan güvenli ve etkili bir cerrahi operasyondur.
Bununla birlikte, potansiyel komplikasyonlar şunları içerebilir:

• Enfeksiyon
  • Fazla Kanama
  • Serviks, uterus veya diğer organlarda yaralanma

Amerikan Jinekoloji ve Obstetrik Derneği'ne göre, cerrahi kürtaj, tıbbi kürtajdan daha az komplikasyona neden olur.