Histeroskopi

Işıklı bir kamera yardımı ile rahim iç boşluğunun görüntülenmesine histeroskopi denir.

Histeroskopi, anormal kanama nedenlerini hem teşhis etmek hem de tedavi etmek için kullanılabilen bir prosedürdür. Doktorunuzun histeroskop adı verilen bir aletle rahminizin içine bakmasını olanak sağlar. Bu, rahim ağzını ve rahmin içini incelemek için vajinaya yerleştirilen ince, ışıklı bir tüptür. Histeroskopi, tanı sürecinin bir parçası veya ameliyatlı bir prosedür olabilir.
Doktorlar aşağıdaki rahim bozukluklarını(rahim içinde perde, yapışıklık) düzeltmek için ayırca başarısız tüp bebek tedavilerinde rahim iç zarını kontrol etmek için histeroskopi yapabilmektedir.

• Polipler ve Myomlar
  • Yapışıklıklar(Sineşi)
  • Septumlar
  • Anormal kanamalar

Histereskopi Ne Zaman Yapılmalıdır?

Doktorlar, adet döneminizden sonraki ilk hafta için histeroskopi planlamanızı önerebilmektedir. Bu zamanlama, doktorun rahminizin içini en iyi şekilde görmesini sağlayacaktır. Kadınlarda açıklanamayan anormal kanama veya lekelenmelerin nedenini belirlemek ayrıca rahim içinde yer kaplayan lezyonların tedavisi için de histereskopi yapılmaktadır.

Histereskopinin Faydaları Nelerdir?

Diğer, daha invaziv prosedürlerle karşılaştırıldığında, histeroskopi aşağıdaki avantajları sağlayabilir:

• Daha kısa hastanede kalış süresi.
  • Daha kısa iyileşme süresi.
  • Ameliyattan sonra daha az ağrı kesici gerekir.
  • Histerektomiden kurtarabilir.
  • Olası Açık abdominal ameliyatlara gerek kalmayabilir.

Histereskopi Ne Kadar Güvenlidir?

Histeroskopi güvenli bir prosedürdür. Bununla birlikte, herhangi bir ameliyat türünde olduğu gibi, komplikasyonlar mümkündür. Histeroskopi ile, vakaların %1'inden daha azında komplikasyonlar meydana gelir ve şunları içerebilir:

• Anestezi ile ilişkili riskler.
  • Enfeksiyon.
  • Ağır kanama.
  • Rahim ağzı, rahim, bağırsak veya mesanede yaralanma.
  • Allerjik reaksiyonlar.